tiistai 5. toukokuuta 2015

Karkuri-Bertta

Bertta:
Sunnuntaina tapahtui hauska juttu. Mä pääsin karkaamaan ulko-ovesta, eikä isäntä huomannut yhtään mitään. Naapuri oli nähnyt minut koti-ikkunastaan ja tuli kysymään isännältä, olinko päässyt karkaamaan. Kuulema oli nähnyt minut pihan viereisellä sillalla.

Isäntä ei ensin ollut ymmärtää koko juttua. Miten se ei nähnyt, kun olin livahtanut ovesta ulos? Sen siitä saa, kun ravistelee kynnysmattoa ovi auki. Silloin Bertta livahtaa, sanon mä!


No ei se loppupeleissä niin vaarallinen juttu ollut. Kävin sillalla kääntymässä ja olin jo tulossa takaisin kotiin, kun isäntä tuli mua vastaan. Sähisin sille vähän, kun se kaappasi mut syliinsä.

Mitä te tekisitte, jos pääsisitte karkaamaan ihmisiltänne?

28 kommenttia:

  1. Nyt tulikin vaikea kysymys! Olis niin paljon tekemistä. Pitäis tietty vähän kiipeillä puissa ja haistella kaikki viestit ja noita oraviakin vois vähän kurittaa. Kauheen kauaks en kyl viittis lähtee, ku mun ruokakuppi jäis kuitenkin tänne..
    - Lilli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sehän siinä on, että parhaat ruoat saa kuitenkin kotoota. Siksi mäkin tulen aina takaisin :)

      /Bertsa

      Poista
  2. Jäisin varmaan kylässä ovenrakoon tai korkeintaan kuistille haahuilemaan.. Ulkona on kaikkea vähän pelottavaa. Kotona en varmaan pääsis rappukäytävää pidemmälle.
    - Pöpö

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No meillä on sekä kotona, että mökillä sillein, että ei ole rappukäytäviä eikä tuulikaappeja. Ulko-ovesta pääsee siis suoraan ulos!

      /B

      Poista
  3. Hui, onneksi Bertta ei ehtinyt tuon pidemmälle! Meillä kaikki kolme ois varmaan aika nopeesti odottamassa ulko-ovella heti kun jotain vähänkin jännää tapahtuisi (eli vaikka joku ihminen kävelisi ohi)..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ei pelota. Mä oon aika topakka tapaus :)

      /Bertsu

      Poista
  4. Olen lähtenyt tutkimaan lähiympäristöä ja myyräjahtiin muutamaksi tunniksi. Ruoka-aikaan takaisin :) Tosin tästä on jo pian 2 vuotta.. Pitäisi koettaa karata joku päivä.. - Pepsi

    VastaaPoista
  5. Me karattiin pieninä kerran yhdessä Pipsun kanssa täältä kaupungin kodista. Repäistiin tuuletusluukun muovinen hyttysverkko halki ja hypättiin siitä terassin katolle ja siitä maahan. Oltiin kävelty naapureiden takapihoilla nuuhkimassa kaikkia ruohoja ja pensaita ja semmoisia. Sitten Pipsu meni samaa kautta takaisin sisälle ja kanteli emännälle, että
    minä olen karannut. Emäntä ryntäsi pihamaalle etsimään minua ja yllättävän kiltisti annoin kiinni, emäntä kantoi minut sisälle. Sitten pari päivää myöhemmin seinänaapuri kertoi emännälle, että olihan Pipsukin ollut ulkona. Senkin kielikello, se laverteli minusta, mutta tulipas totuus ilmi siskostakin! Emännän mielestä tarina on söpö osoitus huolenpidosta, mutta minusta sisko oli vaan lörppä, pah!
    - Miiru -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho. Aika ilmiömäisiä olette. Meillä ei ole tuuletusluukkuja, joista pääsisi ulos, mutta ponkeamalla lujaa ulos ulko-ovesta, kun ihmiset sen avaavat huolimattomasti, se on mun juttu.

      T. Bertta

      Poista
  6. Hui! Onneksi et käynyt se npidemmällä :)
    Me karattiin viime kesänä tarhasta mamman jaloista. Höh mitäs oli niin könä :) Juostiin hepulissa suoraan talon kulmalta tielle ja yli. Sitten mamma sai kiinni. Se oli vihainen. Ei kuulemma katottu vasemmalle ja oikealle ja vielä kerran vasemmalle ennenkuin juostiin. Höh, miks pitäis!

    Nii, ja kerran NeitiC karkas .. se oli kateissa koko päivän! Mamma postaskin siittä, niin kamalaa se kuulemma oli !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon kerran karannut pidemmäksi ajaksi. Olin mökillä omilla teilläni melkein koko päivän!

      http://kissakermakupilla.blogspot.fi/2013/07/kissa-karkuteilla-katio-vol-iii.html

      T. Bertta

      Poista
  7. Hui, mä en kyllä uskaltais lähtee yhtään mihinkään kun täällä on kaikki paikat täynnä niitä autoja... Enkä mä kyllä kauas pääsiskään ku tuolla on piiitkät rappuset meidän oven takana ja niitten rappusten alapäässä on sitte vielä toinen ovi ennen ku pääsee pihalle asti.
    Mut kai sulla Bertta oli kivaa siellä ulkona yksin, meetkö joskus uudelleen?
    -Pena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kivaa ja tottakai yritän uudestaan! Aina!

      /Bertta

      Poista
  8. Jos mä pääsisin ulos karkaamaan, niin en varmaan ikinä tulis takasin! Mua kiinnostaa niin paljon kaikki uusi ja aina kun pääsen ulos valjaissa niin haluun mennä kaikkialle! Pari kertaa oon rappuun päässyt karkaamaan ja sillonkin isillä kesti kauan että se sai mut napattua... Sähisin sillon minäkin...

    -Lenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kai sä Lenni tulisit sitten ainakin ruoka-aikaan kotiin? Mä ainakin tulisin. Ja sähiseminen kuuluu asiaan!

      T. Bertsa

      Poista
  9. En tosiaan tiiä. Jähmettyisin? Pitääkin kokeilla joskus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile Ilona! Kannattaa! Se on tosi jännää mutta myös tosi kivaa, kun ei kaksijalkainen hidasta meidän nelijalkaisten menoa!

      T. Bertta

      Poista
  10. Onpa teillä kiusallinen captcha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä Captcha? Miks emäntä ei oo mulle kertonu?

      /B

      Poista
  11. Respektii Bertsu :) Mä alon arvostaa sinua kun karkasit sillon kerran kissanäyttelyssä, sä oot kova mimmi, Rebel Berts!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä oon Karkuri-Bertta. Ollut siitä kyseisestä näyttelystä alkaen! Ja Rebel on mun toinen nimi :)

      /Bertta

      Poista
  12. Katsot taas kameraan, ollaanko jo unohdettu lupaus siskolle? Hölmö isäntä kun ei tajua että osaat itsekin kävellä kotiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en unohda mitään! Ikinä. En varsinkaa eläinlääkärillä käynnit.

      Mutta joo, aloin katsomaan kameraan taas, kun emäntä pyysi anteeksi ja hyvitti meille tapahtuneet nameilla.

      T. Bertta

      Poista
  13. Eikä ? Säki ? Niin mäki ! T. Nisuri Houdini, maailman vahvin käärmekissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan varmaan salaisesti Houdini-sisaruksia! :)

      /Bertsa

      Poista
  14. Tarkkana saa olla! Meillä Nora livahti syksyllä rappukäytävään kun vuokranantaja asensi ovenkolkutinta ovi auki. Onneksi asutaan kerrostalossa, niin ei käytävää pidemmälle päässyt. :D Haiku ja Rakukin mieluusti lähtisivät tutkimaan ulkomaailmaa, ainakin käytävälle asti. Haiku on utelias seikkailijaluonne, joten ulkomaailmaan päästyään varmaan pinkoisi heti suoriltaan mahdollisimman pitkälle. Raku varmaan jäisi jonnekin läheiseen piiloon turvaan ihmisiltä ja Nora ehkä tekisi jotain siltä väliltä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Usean kissan taloudessa on hauska huomata kunkin kissan erityspiirteet. Bertta lähtee mielellään pidemmällekin, mutta Coco pysyisi varmasti suurin piirtein pihapiirissä. Liljasta ja Ruususta ei ole tietoa, koska ne eivät vielä ole päässeet livahtamaan. Tosin viimeisen viikon aikana on ollut huomattavissa entistä suurempi mielenkiinto siihen, mitä oven takaa löytyisi, kun isäntäväki tulee kotiin tai lähtee kotoota.

      Ps. Bertta livahti ulos jo toisen kerran eilen. Isäntä melkei ei uskaltanut kertoa siitä emännälle, joka ei ollut kotona tapahtumahetkellä. Onneksi asia huomattiin tällä kertaa heti, ja B saatiin kiinni 50 metrin jälkeen talon nurkalta.

      Poista